غذاها و رستوران های هنگ کنگ

شهر هنگ کنگ با داشتن بیش از ۴۰ رستوران درجه یک که مفتخر به دریافت حداقل یک Michelin star شده‌اند، مرکز آشپزی آسیا لقب گرفته است. در رستوران‌های این شهر، انواع غذاهای محلی و سنتی از congee و نودل گرفته تا دیم‌سام و برنج چینی و غذاهای غربی و بین‌المللی مانند غذاهای تایلندی، ویتنامی، ایتالیایی […]

شهر هنگ کنگ با داشتن بیش از ۴۰ رستوران درجه یک که مفتخر به دریافت حداقل یک Michelin star شده‌اند، مرکز آشپزی آسیا لقب گرفته است. در رستوران‌های این شهر، انواع غذاهای محلی و سنتی از congee و نودل گرفته تا دیم‌سام و برنج چینی و غذاهای غربی و بین‌المللی مانند غذاهای تایلندی، ویتنامی، ایتالیایی و یونانی سرو می‌شوند. دراینجا با انواع غذاها و رستوران های هنگ کنگ آشنا می شوید.

معرفی غذاهای هنگ کنگ:

غاز کبابی

یکی از غذاهای مشهور و سنتی شهر هنگ کنگ، خوراک غاز کبابی است که برای طبخ آن، گوشت غاز را با حرارات بسیار بالا کباب می‌کنند. سپس گوشت پخته شده را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کرده و پوست، گوشت و استخوان‌ها را به صورت متصل نگه می‌دارند که موقع خوردن به راحتی از یکدیگر جدا می‌شوند. غاز کبابی دارای پوستی ترد و گوشتی نرم و لطیف است که معمولا به همراه سسی از کرن‌بری سرو می‌شود. قیمت یک پرس غاز کبابی بیش از ۴۰۰ یوان است.

اگر قصد دارید در سفر خود به هنگ‌کنگ این غذای لذیذ را امتحان کنید، توصیه می‌کنیم که به یکی از رستوران‌های زیر بروید.

هتل Yuji

آدرس: هنگ کنگ، New Territorie، جاده Shenkang، شماره ۹

هتل Chen Ji Roasted Goose

آدرس: هنگ کنگ، New Territorie، روستای Shenjing، شماره ۶۳

Yong Ji Roasted Goose

آدرس: هنگ کنگ، Central Area ، خیابان Wellington، شماره ۳۲-۴۰

دیم سام، غذای چینی خوشمزه

دیم‌سام یکی دیگر از غذاهای مشهور چینی است که توصیه می‌شود در طول سفر خود به هنگ کنگ، حتما آن را امتحان کنید. این غذای پر ادویه، با ظرافتی خاص در اندازه‌های کوچک (لقمه‌ای) تهیه می‌شود و مواد تشکیل دهنده آن شامل: گوشت، ماهی و سبزیجات هستند که در لایه‌ای از خمیر پیچیده می‌شوند. مطمئن باشید که طعم این کلوچه چسبناک برنجی هرگز از خاطر شما پاک نخواهد شد.

Pineapple Bread نان آناناسی

نان آناناسی که در اصل نان روسی نام دارد، یکی از انواع نان شیرینی‌های اصیل هنگ کنگی است. در واقع نه خود میوه آناناس و نه اسانس آن در این نان به کار نمی‌روند و تنها شکل ظاهری بعد از پخت این نان، باعث شده که چنین نامی روی آن قرار بگیرد. برای تهیه نان آناناسی از آرد، شکر، تخم مرغ و چربی گوشت خوک استفاده می شود. بهتر است این نان خوش طعم را داغ داغ مصرف کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

چای – شیر به سبک هنگ کنگی

چای شیر یکی از محبوب‌ترین میان وعده‌های مردم هنگ کنگ است که البته از طرف گردشگران خارجی نیز به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. چای شیر هنگ کنگی که از ترکیب چای سیاه با شیر خشک یا شیر تغلیظ شده تهیه می‌شود، دارای طعم تلخ ملایمی است که به هیچ وجه اذیت کننده نبوده و در عوض بسیار خوش بو و دلپذیر است. وقتی یک فنجان چای شیر هنگ کنگی را امتحان می‌کنید، ابتدا طعم تلخی احساس خواهید کرد که کم کم رو به شیرینی رفته و در نهایت ذائقه شما را نوازش خواهد کرد. فرآیند تهیه چای شیر هنگ کنگی نسبت به انواع دیگر آن بسیار متفاوت بوده و به دلیل طعم قوی که دارد، توصیه می‌شود بیش از ۳ تا ۴ بار در هفته مصرف نشود.

اگر قصد دارید در طول سر خود به هنگ کنگ، این نوشیدنی اصیل و خوش طعم و بو را امتحان کنید حتما به یکی از چایخانه‌های زیر سر بزنید:

باغ Lanfang

آدرس: هنگ کنگ، مرکز شهر، خیابان Jiezhi، شماره ۲

چایخانه/ رستوران Deru

آدرس: هنگ کنگ، Wan Chai Area، خیابان Francis Yard، شماره ۱۷-۱۸

چای خانه/ رستوران Bingji

آدرس: Da Keng، خیابان Anzhebi

نودل ریشکا – Rickshaw Noodles

نودل ریشکا (Rickshaw) اصیل‌ترین و محبوب‌ترین نودل شهر هنگ کنگ است. برای تهیه این نودل از مواد متنوعی استفاده می‌شود که از میان آن‌ها می‌توانید پوست خوک، توپک‌های ماهی، گوشت راسته، هویج و امثال این‌ها را انتخاب کنید. طعم آن نیز بسته به سلیقه شما دارد و می‌توانید به عنوان چاشنی؛ سس گوشت راسته، سس satay و یا سس کاری سفارش دهید. این خوراک سنتی را در سرتاسر شهر می‌توانید به راحتی پیدا کنید. قیمت آن نیز بسته به موادی که اتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود.

برای امتحان کردن بهترین نودل Rickshaw موجود در هنگ کنگ، به یکی از این رستوران های هنگ کنگ سر بزنید:

رستوران Rongji Noodle

آدرس: هنگ کنگ، Mong Kok، خیابان Tung Choi، شماره ۱۵۴

رستوران Liangliang Rickshaw Noodle

آدرس: هنگ کنگ، خلیج Causeway، بازار Jardine’s، شماره ۴۳

رستوران‌های مشهور هنگ کنگ

گردشگران در طی سفر خود به شهر هنگ کنگ به هیچ وجه نباید غذاهای دریایی ویژه این منطقه را از دست بدهند. در میان رستوران های هنگ کنگ، ۴ رستوران درجه یک وجود دارند که بهترین غذاهای دریایی این شهر را ارائه می‌دهند:

رستوران Sai Kung

مسیر: با استفاده از متروی هنگ کنگ، به ایستگاه Rainbow بروید و از خروجی C2 خارج شده، سوار اتوبوس شاتل ۱A شده و به این رستوران بروید.

رستوران Carp Gate

مسیر: با مترو به ایستگاه Yau Tong بروید و از درب A2 خارج شوید. سپس سوار اتوبوس شاتل شماره ۲۴ شده و به اسکله wharf در روستای Sam Kah بروید. سپس علائم جاده را دنبال کرده و حدود ۱۵ دقیقه بعد به رستوران Carp Gate خواهید رسید.

رستوران Cheung Chau

در اسکله مرکزی Wharf سوار کشتی شوید. هزینه بلیط به نوع کشتی بستگی دارد اما در نهایت طی ۳۰ تا ۳۵ دقیقه به رستوران Cheung Chau می رسید.

بهترین چایخانه‌های هنگ کنگ

  • برای نوشیدن چای چینی درجه یک به موزه چای (The Museum of Tea Ware) در پارک هنگ کنگ بروید.
  • برای نوشیدن بهترین چای عصر به سبک انگلیسی به Grand Hyatt هنگ کنگ، هتل Mandarin Oriental ، هتل Peninsula و یا برج Repulse Bay سر بزنید.
  • برای نوشیدن چای سبک هنگ کنگی به یکی از چندین چایخانه موجود در هنگ کنگ بروید.

خیابان‌های غذایی مشهور هنگ کنگ

خیابان Causeway Bay

  • ویژگی: غذاخوری روبازی که همه نوع غذایی در آن پیدا می‌شود.
  • مسیر: در ایستگاه Causeway Bay ازمترو پیاده شده و از خروجی E بیرون بروید و بعد به سمت چپ پیچیده و خیابان Great George راپیاده بروید. دوباره به سمت چپ بپیچید و خیابان Paterson را نیز پیاده طی کرده و پس از عبور از خیابان Kingston به این خیابان برسید.

منطقه Lan Kwai Fong

  • ویژگی: منطقه تفریحی دارای غذاخوری‌های متعدد به همراه اجرای موسیقی
  • مسیر: در ایستگاه Central از مترو پیاده شوید و از خروجی D2 به سمت خیابان D’Aguilar بروید. پس از کمی پیاده روی به منطقه Lan Kwai Fong می‌رسید.
  • خیابان South of Hollywood Road
  • ویژگی: وجود رستوران‌های بین المللی متنوع از جمله رستوران فرانسوی، نپالی، ایتالیایی، مکزیکی، هندی و … از خصوصیات بارز این خیابان است.
  • مسیر: با مترو به ایستگاه Central رفته و از درب D2 خارج شوید. پس از کمی پیاده روی در خیابان Queen مرکزی، به پله برقی از خیابان‌های Stauton، Shelley و Elgin گذشته و به خیابان South of Hollywood می‌رسید.

خیابان Hillwood

  • ویژگی: پاتوق غذاهای چینی، اروپایی و آسیایی
  • مسیر: با مترو تا ایستگاه Jordan بروید. پس از خروج از ایستگاه، به سمت چپ حرکت کرده و بعد از یک پیاده روی ۳-۴ دقیقه‌ای به خیابان Nathan می‌رسید. دوباره به سمت چپ بپیچید و از ورودی جاده Hillwood وارد این خیابان شوید.

خیابان Stanley

  • ویژگی: رستوران‌ها و بارهای روباز و چایخانه‌های متعددی در این خیابان وجود دارند.

مسیر:

  • از میدان Central Exchange: سوار یکی از اتوبوس‌های شماره ۶, ۶A, 6X, 260 و یا ۶۶ بشوید.
  • از Cyberport: سوار اتوبوس شماره ۷۳ شوید.
  • از ایستگاه Sai Wan Ho: سوار اتوبوس شماره ۱۴ شوید.
  • از Tsim Sha Tsui: سوار اتوبوس شماره ۹۷۳ شوید و یا با مترو به ایستگاه Admiralty رفته و با اتوبوس شماره ۶۲۹ به استنلی بروید.
  • از خیابان Tang Lung در Causeway Bay: با اتوبوس شماره ۱۶ و یا ۴۰ به استنلی بروید.

عرشهDiscovery Bay D

  • ویژگی: بزرگ‌ترین غذاخوری فضای باز هنگ کنگ که دارای بیش از ۲۰ رستوران بین المللی است.
  • مسیر: با کشتی از اسکله شماره ۳ Whalf به این محل بروید. این مسیر تنها ۲۵ دقیقه طول می‌کشد.

جاده Ashley

  • ویژگی: انواع غذاهای چینی، آسیایی و اروپایی در این خیابان پیدا می‌شوند.
  • مسیر: با استفاده از شبکه متروی شهر هنگ کنگ به ایستگاه Tsim Sha Tsui بروید و از خروجی C1 خارج شوید. بعد از یک پیاده روی ۳-۴ دقیقه‌ای در جاده Beijing به سمت جاده Ashley بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *