دیزنی لند شانگهای

معرفی و تصاویر

چین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای جهان با گردشگران فراوانی که هرساله به سمت خود می‌کشد، نیاز به پارکی با طرفداران بین‌المللی در کشور را احساس می‌کرد؛ بنابراین تصمیم گرفت تا آن را بسازد و درهایش را بر روی گردشگران بگشاید. در سال ۲۰۱۶ دیزنی لند شانگهای Shanghai Disneyland Park در مساحتی به‌اندازه ۱۱۶ هکتار در چوانشا Chuansha، منطقه‌ای جدید در شهر پودونگ Pudong ساخته شد.

دیزنی لند شانگهای

این پارک با تفاوت‌های چشم‌گیری در جایگاه ششم جهان و اول در کشور چین، شروع به کار کرد. دیزنی لند شانگهای بلندترین قلعه جهان را در خود جای‌داده است، از طرفی دیگر اولین پارک دزدان دریایی نیز در دیزنی لند شانگهای شروع به کار کرد.

دیزنی لند شانگهای

از مناطق دیگر این پارک که به‌موجب آن پارکی متفاوت از دیگر تم پارک‌های دیزنی لند در دنیا انتظار شما را می‌کشد، حضور چهره‌های فیلم‌های معروف چینی و نقاشی زودیاک چینی در باغ تخیل است. باغ تخیل در تم پارک دیزنی لند شانگهای درمجموع از هفت منطقه تشکیل‌شده که در ادامه برای راهنمایی بهتر شما، به توضیحاتی در مورد هریک آن‌ها می‌پردازیم.

دیزنی لند شانگهای

خیابان میکی در دیزنی لند شانگهای

Mickey Avenue

پس از ورود به پارک دیزنی لند شانگهای، اولین خیابانی که در آن قدم برمی‌دارید، خیابان میکی‌ است، درحالی که کشتی بخار میکی درست روبروی شما نمایان می‌شود. میکی موس و دوستانش در اطراف خیابان در حال قدم زدن با گردشگران هستند و کودک و بزرگ‌سال مشغول عکس گرفتن و در آغوش کشیدن آن‌ها هستند.

عروسک های کارتونی در دیزنی لند شانگهای

این خیابان از شلوغ‌ترین خیابان‌های پارک همراه با مراکز خرید زیاد است. اگر وارد این خیابان شدید پیشنهاد می‌کنیم در حین قدم زدن میان میکی به سمت میان وعده‌های خوشمزه نیز بروید.

میکی موس در دیزنی لند شانگهای

باغ تخیل، باغی با هفت منطقه زیبا و بی‌نظیر در دیزنی لند شانگهای

Gardens of Imagination

اولین پارک در دیزنی لند شانگهای با طرحی از پل‌ها و مسیرها که هفت منطقه زیبا را تشکیل داده است، باغ تخیل است. نردبانی بلند برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته‌شده است که از طریق آن بتوانند نمایی عالی از نمایش‌ها و اجراهای بی‌نظیر و پرزرق‌وبرق در پارک را داشته باشند. نقوش زودیاک چینی در باغ دوازده دوست، چهره‌های فیلم‌ها را به دوازده نشان از حیوانات تبدیل می‌کند. امکانات تفریحی دیگری نیز در این منطقه به چشم می‌خورند.

محوطه دیزنی لند شانگهای

پارک دیزنی لند شانگهای و جزیره ماجراجویی

Adventure Isle

جزیره ماجراجویی بازدیدکنندگان را به سمت یک قبیله باستانی می‌برد. پر از احساسات مرموز و گنجینه‌های پنهان. شما می‌توانید به‌عنوان یک ماجراجوی واقعی در Camp Discovery، اثری از قبیله گمشده را پیدا کنید، یا صحنه‌های طبیعی و قصه‌های باستانی را کاوش کنید.

دیزنی لند شانگهای

همچنین بازدیدکنندگانی که علاقه فراوانی به جاذبه‌های گردشگری سراسر دنیا دارند می‌توانند به Soaring over the Horizon بروند. با این کار گویی به جای‌جای این کره خاکی در یک روز سرزده‌اند. Roaring Rapids میهمانان را به درون قلب جزیرهAdventure  می‌برد. با پایین رفتن از رودخانه بر روی قایق‌هایی زیبا، از مکان‌های ناشناخته عبور خواهید کرد و به سمت غارهایی تاریک می‌روید و با هیولاهای اسرارآمیز غول‌پیکر ملاقات خواهید کرد.

جزیره ماجراجویی در دیزنی لند شانگهای

پارک دزدان دریایی در دیزنی لند شانگهای

Treasure Cove

پارک دزدان دریایی، اولین پارک دزدان دریایی در پارک دیزنی لند با دو کشتی دزد دریایی غول‌پیکر، یک رستوران دزدان دریایی و یک منطقه بازی با آب است. بازدیدکنندگان از Pirates of the Caribbean – Battle for the Sunken Treasure که یک مرکز ماجراجویی است نیز شگفت‌زده می‌شوند و کاپیتان جک اسپارو بازیکنان را به سمت سرقت گنج‌های دیوی جونز سوق می‌دهد.

پارک دزدان دریایی در دیزنی لند شانگهای

در طول سفر، میهمانان با دزدان دریایی شجاع، پری دریایی‌های زیبا و حتی کراکن ها روبرو می‌شوند. نمایشنامه‌ای دقیق، Eye of Storm: Captain Jack’s Stunt Spectacular در تئاتر وجود دارد. مانع‌های خارق‌العاده و صحنه‌های جنگی و جلوه‌های تصویری ویژه خاطره‌های بی‌نظیر برای گردشگران رقم می‌زند.

پارک دزدان دریایی در دیزنی لند شانگهای

دیزنی لند شانگهای و سفر به آینده با ورود به پارک Tomorrowland

Tomorrowland که به‌طور دقیق طراحی‌شده است، امکانات بی‌پایان آینده را به نمایش کشیده است. با استفاده از فناوری پیشرفته، این پارک مانند تنظیمات فیلم‌های علمی تخیلی است. برنامه تیراندازی، Buzz Lightyear Planet Rescue، مأموریتی برای نجات جهان را برای بازدیدکنندگان تصویرسازی می‌کند و بازیکنان را در داستان غوطه‌ور سازند تا دشمنان را نابود کنند. همچنین بازدیدکنندگان تبدیل به خلبان فضایی در جت پک می‌شوند و با شبیه‌سازی وسایل نقلیه آینده به سمت آسمان می‌روند. در نقاطی دیدنی خلبانان مناظر نفس‌گیر از کل پارک را مشاهده می‌کنند. از طرفی دیگر میهمانان به دنیای جنگ ستارگان، با قهرمانان فیلم و صحنه‌های نبرد نمادین برده می‌شوند.

سفر به آینده در دیزنی لند شانگهای

سرزمین عجایب در پارک دیزنی لند شانگهای

Fantasyland

سرزمین عجایب بزرگ‌ترین پارک تفریحی در دیزنی لند شهر شانگهای است. قلعه‌ای باشکوه با داستان‌هایی جذاب که بلندترین و بزرگ‌ترین قلعه دیزنی لند در دنیا را در خود جای‌داده است. برای اولین بار در دنیا بازدیدکنندگان می‌توانند به دیدار سفیدبرفی بروند و در دنیای داستانی او قدم بردارند و از پنجره‌های قلعه، دهکده‌ها و جنگل‌های پارک را ببینند.

دیزنی لند شانگهای

بعدازآن می‌توانید با Voyage to Crystal  به سفری دریای بروید و از چشمه‌ها و بین مناطق سرسبز عبور کنید و به غار کریستالی وارد شوید. همچنین می‌توانید با هفت کوتوله از معادن دیدن کنید و به خانه آن‌ها بروید و Hundred Acre Wood را با Pooh کشف کنید.

دیزنی لند شانگهای

پارک دیزنی لند شانگهای و مهمانی در سرزمین اسباب‌بازی‌ها

Disney Pixar Toy Story Land

هفتمین پارک موضوعی در شانگهای، بر اساس داستان اسباب‌بازی‌های شرکت Pixar است. داخل پارک ترن هوایی نارنجی و عظیم و هیجان‌انگیز قرار دارد. مهمانی در جمع اسباب‌بازی‌ها را فراموشی نکنید. در کنار همه آن‌ها شما می‌توانید از وسایل بازی به سبک غربی با موسیقی‌های شاد و اسباب‌بازی‌های کوچک لذت ببرید.

سرزمین اسباب بازی ها در دیزنی لند شانگهای

خرید و اقامت در دیزنی لند شانگهای

رستوران و مغازه‌های غربی و چینی بسیاری در اطراف پارک وجود دارد؛ بنابراین هیچ نگرانی در مورد خرید غذا و خوراکی در این منطقه نداشته باشید. همچنین می‌توانید به‌دلخواه خود مواد غذایی بسته‌بندی و بطری‌های آب را همراه خود داشته باشید و به یاد داشته باشید که داخل بردن بطری‌های شیشه‌ای در پارک ممنوع است. همچنین فروش عمده اسباب‌بازی‌های دیزنی و سوغاتی‌های کشور چین نیز در این محوطه انجام می‌شود.

رستوران های دیزنی لند شانگهای

در خارج از پارک، برج دیزنی وجود دارد. مرکز خریدی بزرگ که شامل غذا و سرگرمی‌های فراوانی برای گروه‌های سنی متفاوت است. ورود برج دیزنی رایگان است. اگر می‌خواهید فقط به آنجا مراجعه کنید، نیازی به خرید بلیت پارک دیزنی لند نیست. همچنین تئاتری بزرگ که اجرای Lion King در آن برگزار می‌شود. دو هتل با تم‌های دیزنی و سرزمین اسباب‌بازی‌ها برای اقامت گردشگران در نظر گرفته‌شده است تا سفری خاطره‌انگیز از دیزنی لند برای شما بسازند.

قلعه بزرگ دیزنی لند شانگهای

چگونه به پارک دیزنی لند شانگهای برویم؟

  • از شانگهای به سوی دیزنی لند شانگهای

  1. خط ۱۱ مترو را سوار شوید و در ایستگاه پارک دیزنی لند پیاده شوید. از طریق خروج ۱ بیرون بروید، حدوداً ۵ دقیقه تا پارک پیاده‌روی دارید. توصیه می‌شود هنگام ورود به ایستگاه مترو بلیت برگشت خود را تهیه کنید تا از صف طولانی در عصر در امان بمانید.
  2. اتوبوس‌های خط Pudong 50، Pudong 51 یا Pudong 52 بروید و در مرکز حمل‌ونقل عمومی جنوبی پیاده شوید. سپس حدود یک کیلومتر پیاده‌روی کنید تا به پارک برسید یا با اتوبوس شاتل خط ۲ یا ۳ خود را به دیزنی لند برسانید.

دیزنی لند شانگهای

  • از هانگژو به سمت دیزنی لند شانگهای

با اتوبوس‌های تور از ایستگاه مرکزی مسافری هانگژو Hangzhou (حمل‌ونقل مسافر جیوبائو) به شانگهای دیزنی لند بروید. اتوبوس‌ها از ساعت ۰۷:۳۰ صبح هرروز در دسترس هستند و رسیدن به مقصد در حدود ۲٫۵ ساعت طول می‌کشد.

نویسنده: بهاره هادوی | گردآوری شده در تحریریه نیل گشت